{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.076 visninger | Oprettet:

Bertil har det ikke godt,,,,,, {{forumTopicSubject}}

I forgårs om aftenen på den sidste lille tissetur knækkede Bertils bagparti lidt sammen imellem første og anden sal og jeg var nødt til at bære ham op.
Han sov lidt uroligt om natten , men i går morges da vi stod op , stod det klart for mig , at der var noget rivende galt med ham.
Han trak vejret stødende og det var tydeligt at han havde smerter.
Jeg ringede til dyrlægen og vi skulle komme med det samme.
Fru Nielsen og jeg kørte sammen der ud.
Dyrlægen mente der var tale om et hold i ryggen , da jeg vidste 100 % at han ikke havde haft mulighed for at komme til skade under leg med andre hunde, da vi kun havde gået ture med snoren de sidste par dage pga. kulden.
Bertil fik en msertestillende sprøjte og vi fik yderligere medicin med hjem til de næste 10 dage.
Men blot 10 timer efter at han havde fået sprøjten og endnu 14 timer til næste dosis , var den helt gal igen med ham.
Jeg ringede atter derud og de bad os om at komme straks.
Vi sad så og ventede, men ventetiden var for lang for Bertil som fik endnu flere smerter og jeg blev bange for at han ville kollapse inden der blev givet yderligere smertestillende , så jeg bad om at vi kom til straks og dermed sprang vi en del af køen over.
Det var heldigvis den samme dyrlæge som om morgenen og han kunne straks konstatere en voldsom forværring af Bertils smerter.
Nu blev mistanken om diskusprolaps og hjertelungeorm luftet for mig.
De beholdte Bertil , lagde ham i smertedrop samt beroligende da han er meget utryg ved fremmmede.
De tog billeder af ham inat, som desværre ikke viste noget og dyrlægens mistanke om hjertelungeorm blev yderligere styrket, da det kan give spontane blødninger fra hundens neurologiske steder der iblandt rygsøjlen , som på Bertil.

Jeg har netop været nede hos Fru Nielsen og heldigvis er vi meget enige om, at Bertil må under igen omstændigheder være bange eller have smerter.
Hun blev selvfølgelig ligesom jeg meget ked af det......
Jeg lovede hende , at ligeså snart lægerne har kigget på Bertil her til morgenkonf. og har ringet til mig , vil jeg atter kontakte hende.
Hendes næste spørgsmål var så ;
- Hvad så nu ??, vil du ha...... , eller hva ??

jeg kunne bare mærke så tydeligt på hende, at det at ha en hund hos sig hver dag , giver hende så meget indhold i livet....

Jeg lovede hende , at hvis vi må sige farvel til Bertil ( som alt taler for iflg. dyrlægen ) , så vil jeg hurtigt købe en ny hund , som passer til hendes formåen...

hun spurgte så om det skulle være en hvalp , hvortil jeg svarede , at det skulle være en brugt hund igen , som vi ville give et godt liv....

Jeg er helt knust og syntes , at det hele er så skide uretfærdigt...
For 3 år siden aflivede jeg Freia fordi hunblev blind og deraf bange , for 2 år siden aflivede jeg Simmer pga allergi og nu har Bertil højst sandsynligt fået hjertelungeorm som har givet ham spontane blødninger inde i rygmarven....

Det bare ikke altid sjovt at være hundeejer....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bertil har det ikke godt,,,,,,
Kommentér på:
Bertil har det ikke godt,,,,,,

Annonce